COLLEGA AAN HET WOORD

Jari - Verkoper binnendienst

Sinds 2023 werkt Jari als verkoper op de binnendienst in Zwolle. Tijdens zijn studie Vastgoed en Makelaardij was hij op zoek naar een bijbaantje in het magazijn. Via het uitzendbureau kwam hij bij BUS terecht. Hier begon hij in 2022 als orderpicker in het Logistiek Centrum. Na een halfjaar verhuisde hij naar de inbound, om meer productkennis op te doen. 

Collega's & ondersteuning

Het was in eerste instantie niet de bedoeling om lang bij BUS te blijven, maar dat is inmiddels behoorlijk veranderd: “Dat komt ook door de leuke collega’s, daardoor blijf je toch sneller plakken”. In 2023 begon Jari met zijn huidige functie als binnendienst verkoper voor regio Veenendaal. Na zijn eerdere verkoopfunctie was dit voor hem een logisch vervolg. 

Tijdens zijn inwerkperiode liep hij drie maanden mee met collega verkoper Bob. “Hij leerde mij de werkwijze van BUS". Ook vertelt Jari dat de mogelijkheid er is om nog een cursus of opleiding te volgen, mocht je dit willen. 

Collega's & ondersteuning

Het was in eerste instantie niet zijn bedoeling om lang bij BUS te blijven, maar dat is inmiddels behoorlijk veranderd: “Dat komt ook door de leuke collega’s, daardoor blijf je toch sneller plakken”. In 2023 begon Jari met zijn huidige functie als binnendienst verkoper voor regio Veenendaal. Na zijn eerdere verkoopfunctie was dit voor hem een logisch vervolg. 

Tijdens zijn inwerkperiode liep hij drie maanden mee met collega verkoper Bob: “Hij leerde mij de werkwijze van BUS". Ook vertelt Jari dat de mogelijkheid er is om nog een cursus of opleiding te volgen, mocht je dit willen.

Doorgroeien binnen BUS

De doorgroeimogelijkheden speelden voor Jari een belangrijke rol om bij BUS te blijven. In de toekomst zou hij graag willen doorgroeien naar accountmanager, maar er valt nog genoeg te leren qua productkennis, legt Jari uit. Zijn tijd in het magazijn komt goed van pas in zijn huidige functie. Hierdoor weet hij wat er fout kan gaan met bestellingen: “Als iemand wat te klagen heeft, kan ik vaak weerleggen hoe dat komt”.

Klantgerichtheid bij BUS

Klantgerichtheid is één van de kernwaarden van BUS. Op de verkoopafdeling zijn ze hier dagelijks mee bezig, bijvoorbeeld door het personaliseren van e-mails. Daarnaast wordt een duurzame klantrelatie nagestreefd door simpelweg tijd te investeren.

Jari zit goed op zijn plek en is blij met BUS als werkgever: “Er kijkt niet telkens iemand mee om te controleren of je het goed doet”. Daarnaast vindt hij het fijn om de vrijheid te hebben zijn eigen planning te kunnen maken. 

Tot slot wordt bij BUS veel aandacht besteed aan een fijne werksfeer: “De personeelsvereniging organiseert regelmatig uitjes”. Ook is er een dartbord opgehangen in de kantine en kan er tafelvoetbal worden gespeeld.

Klantgerichtheid bij BUS

Klantgerichtheid is één van de kernwaarden van BUS. Op de verkoopafdeling zijn ze hier dagelijks mee bezig, en stimuleren ze dit door bijvoorbeeld e-mails te personaliseren. Een duurzame klantrelatie wordt daarnaast nagestreefd door simpelweg tijd te investeren.

Jari zit goed op zijn plek op de binnendienst en is blij met BUS als zijn werkgever: “Er kijkt niet telkens iemand mee om te controleren of je het goed doet”. Daarnaast vindt hij het fijn om de vrijheid te hebben zijn eigen planning te kunnen maken. 

Tot slot wordt bij BUS veel aandacht besteed aan een fijne werksfeer: “De personeelsvereniging organiseert regelmatig uitjes”. Ook is er een dartbord opgehangen in de kantine en kan er tafelvoetbal worden gespeeld.